Listopad 21 2024 14:22:21
Nasze przedszkole
Historia
Nasze atuty
Opis placówki
Wygląd przedszkola
Nasze osiągnięcia
Statut
Pracownicy
Kontakt
Przykłady dobrych praktyk przedszkola
Aktualności
Terminarz uroczystości
Rozkład dnia
Oferta
Ogłoszenia
Płatności
Nabór do Przedszkola
Klauzula informacyjna
Deklaracja dostępności cyfrowej
COVID-19
Sprawozdanie finansowe
Wydarzenia
INNOWACJA PEDAGOGICZNA "Przyroda w czterech porach roku"

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Przyroda w czterech porach roku"

Zdjęcie - innowacja Przyroda w czterech porach roku

Innowacja „Przyroda w czterech porach roku” opracowana została w oparciu o nową podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz realizowany w przedszkolu program edukacji przedszkolnej ,,Nasze przedszkole” - wydawnictwa Mac Edukacja.

Treści innowacji dotyczą poznawania przyrody w czterech porach roku i określania zjawisk i zmian zachodzących w środowisku na przełomie różnych pór roku, z uwzględnieniem wzbogacenia wiadomości z zakresu ekologii i kształtowania postaw proekologicznych. Wprowadzenie rozszerzonych treści i rozbudowanej, a zarazem przystępnej dla dzieci terminologii związanej z przyrodą i ekologią do zajęć i zabaw z zakresu edukacji przyrodniczej pozwoli osiągnąć założone przez autorkę cele ogólne i szczegółowe, w tym w szczególności ukształtowanie w dzieciach świadomego stosunku do środowiska przyrodniczego poprzez poznawanie i rozumienie wzajemnych związków między człowiekiem, a otaczającym go światem. Zaplanowane działania dają dzieciom szansę na poznawanie matki - natury i nieograniczonych jej możliwości w sposób atrakcyjny i nowatorski, poprzez organizowanie zajęć zarówno w przedszkolu jak i w terenie, między innymi w formie warsztatów, wycieczek, zabaw w plenerze i konkursów, w tym również z udziałem rodziców i zaproszonych gości - specjalistów w omawianym zakresie tematycznym. Istotnym założeniem innowacyjnych działań jest wyjście poza utarte schematy działalności przedszkola, dostarczanie dzieciom możliwości eksperymentowania, badania oraz doświadczania, a co za tym idzie poznawania tajemnic otaczającego świata w sposób samodzielnych działań i doświadczeń z wykorzystaniem atrakcyjnych, nowoczesnych środków dydaktycznych, zróżnicowanych technik, narzędzi i materiałów (w tym m. in. tablic multimedialnych, wizualizerów, tabletów i notebooków, mikroskopu, lupy, zestawów badawczych, itp.). W ramach innowacji planowana jest także praca z zastosowaniem metody projektu - jeden projekt na każdy blok tematyczny.

 

Nowatorstwo innowacji polega na wyjściu poza utarte schematy działalności przedszkola:

  • wprowadzenie rozszerzonych treści i rozbudowanej, a zarazem przystępnej dla dzieci terminologii związanej z przyrodą i ekologią do zajęć i zabaw z zakresu edukacji przyrodniczej realizowanej w ramach podstawy programowej i przyjętego w przedszkolu programu edukacji przedszkolnej, w tym również w czasie wykraczającym ponad podstawę programową,
  • organizowanie zajęć w terenie w formie wycieczek, zabaw plenerowych, obserwacji przyrodniczych, akcji itp. (w tym również z udziałem rodziców i zaproszonych gości - specjalistów w omawianym zakresie tematycznym),
  • dostarczanie dzieciom możliwości eksperymentowania, badania oraz doświadczania, a co za tym idzie poznawania tajemnic otaczającego świata w sposób samodzielnych działań i doświadczeń,
  • wykorzystanie atrakcyjnych, nowoczesnych środków dydaktycznych, zróżnicowanych technik, narzędzi i materiałów (w tym m. in. tablice multimedialne, wizualizery, tablety i notebooki, mikroskopy, lupy, zestawy badawcze, itp.)

 

Innowacja zmierza do ukształtowania modelu aktywnego przedszkolaka, który:

  • posiada wzbogacony zasób wiedzy o świeci przyrody,
  • rozumienie potrzebę dbania o najbliższe środowisko,
  • zna różne metody badania i obserwacji ekosystemów,
  • jest zainteresowany zdobywaniem nowej wiedzy i umiejętności drogą samodzielnych obserwacji, działań i doświadczeń,
  • potrafi samodzielnie formułować wnioski na podstawie własnych obserwacji, badań i doświadczeń,
  • potrafi współdziałać z rówieśnikami podczas różnorodnych działań,
  • posiada cechy twórczego i kreatywnego myślenia,
  • jest wrażliwy na szkody wyrządzone środowisku poprzez nieprzemyślaną działalność człowieka,
  • wie dlaczego należy segregować śmieci, oszczędzać wodę i energię elektryczną,
  • umie współdziałać podczas wycieczek , obserwacji, różnorodnych prac na rzecz najbliższego środowiska.
  • zna ciekawe miejsca związane z treściami ekologicznymi w swoim mieście,

 

Zdjęcie - innowacja Przyroda w czterech porach roku - dzieci

Wygenerowano w sekund: 0.02 1,362,678 unikalne wizyty