Listopad 21 2024 13:55:35
Nasze przedszkole
Historia
Nasze atuty
Opis placówki
Wygląd przedszkola
Nasze osiągnięcia
Statut
Pracownicy
Kontakt
Przykłady dobrych praktyk przedszkola
Aktualności
Terminarz uroczystości
Rozkład dnia
Oferta
Ogłoszenia
Płatności
Nabór do Przedszkola
Klauzula informacyjna
Deklaracja dostępności cyfrowej
COVID-19
Sprawozdanie finansowe
Wydarzenia
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „SMA czyli ... Stowarzyszenie Małych Artystów”

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „SMA czyli …Stowarzyszenie Małych Artystów”

Zdjęcie - innowacja SMA

Innowacja „SMA czyli …Stowarzyszenie Małych Artystów” w zakresie edukacji plastycznej jest ciekawym i atrakcyjnym sposobem rozbudzenia w dzieciach ekspresji twórczej, śmiałości w podejmowaniu nowych, ciekawych wyzwań artystycznych oraz wyzwalania wrażliwości na piękno otaczającej rzeczywistości. Innowacja powstała w oparciu o zdiagnozowane potrzeby i zainteresowania dzieci, oczekiwania rodziców i wnioski wynikające z pracy przedszkola. Została opracowana w zgodzie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego i przyjętego do realizacji w przedszkolu programu edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkole” wydawnictwa Mac Edukacja.

Zaplanowane w ramach innowacji działania, ukierunkowane na pobudzanie inicjatywy, inwencji i aktywności własnej dzieci poprzez samodzielne doświadczanie i eksperymentowanie, oddziaływanie na wyobraźnię, fantazję, sferę uczuciowo-intelektualną, zachęcające do rozwijanie swobodnego, twórczego wyrażania własnych przeżyć i myśli w twórczości plastycznej, to okazja zarówno do wspaniałej zabawy jak i nauki. To również wzbogacenie oferty edukacyjnej placówki - uatrakcyjnienie pobytu dzieci w przedszkolu w czasie wykraczającym ponad realizację podstawy programowej oraz okazja do zacieśnienia współpracy z rodzicami między innymi dzięki rodzinnym spotkaniom popołudniowym organizowanym w obrębie grupy.

Proponowana innowacja zakłada kształtowanie u dzieci postawy twórczej poprzez wykorzystanie atrakcyjnych środków dydaktycznych, zróżnicowanych niekonwencjonalnych technik plastycznych, narzędzi i materiałów. Odejście od utartych schematów poprzez tworzenie odpowiednich, oryginalnych warunków do podejmowania działalności "artystycznej", organizowanie zajęć w formie warsztatów plastycznych (w tym również z udziałem rodziców, artystów ludowych, malarzy, rzeźbiarzy itp.) oraz organizowanie zajęć w terenie, w bezpośrednim kontakcie ze sztuką, przyrodą, muzyką jako inspiracją do twórczego działania, to gwarancja atrakcyjnej, nowatorskiej i skutecznej pracy z dzieckiem. Innowacja wzbogaca ofertę edukacyjną przedszkola oraz zapewnia rozwój dzieci, rozbudzając drzemiący w nich potencjał twórczy. Realizacja założeń innowacji zaszczepia w dzieciach zamiłowanie do sztuki, wyrabia poczucie ładu, porządku i estetyki, rozbudza zaciekawienie i wrażliwość. Właściwe przygotowanie nauczycielek (realizatorek innowacji), ich osobiste zainteresowania i uzdolnienia plastyczne, dające gwarancję działania z pasją w roli przewodnika i współtowarzysza poszukiwań po świecie sztuki pozwoli ukształtować model przedszkolaka, który:

  • jest aktywny i chętnie podejmuje działania twórcze,
  • potrafi wypowiadać się w różnych technikach plastycznych wykorzystując w pracy różnorodne materiały i narzędzia,
  • posiada wzbogacony zasób wiedzy z zakresu sztuki plastycznej,
  • dostrzega piękno otaczającego świata, wykazuje zainteresowanie malarstwem, rzeźbą i architekturą, a także wybranymi zabytkami i dziełami sztuki oraz obrzędami ludowymi swojego regionu,
  • zna swoje możliwości twórcze, jest samodzielny i wytrwały, pomysłowy, pełny inicjatywy i inwencji,
  • umiejętnie planuje pracę, potrafi współdziałać z rówieśnikami podczas różnorodnych działań,
  • tworzy prace plastyczne inspirowane literaturą, muzyką oraz własnymi przeżyciami i wyobraźnią,
  • doznaje radości tworzenia, docenia i szanuje prace innych,
  • posiada cechy twórczego i kreatywnego myślenia i działania.

 

Nowatorstwo innowacji polega na wyjściu poza utarte schematy działalności przedszkola::

  • tworzenie odpowiednich, oryginalnych warunków do podejmowania działalności "artystycznej",
  • organizowanie zajęć w formie warsztatów plastycznych (w tym również z udziałem rodziców, artystów ludowych, malarzy, rzeźbiarzy itp.)
  • organizowanie zajęć w terenie, w bezpośrednim kontakcie ze sztuką, przyrodą, muzyką jako inspiracją do twórczego działania,
  • dostarczanie dzieciom możliwości eksperymentowania, badania oraz doświadczania, a co za tym idzie poznawania tajemnic otaczającego świata w sposób samodzielnych działań i doświadczeń,
  • kształtowanie u dzieci postawy twórczej poprzez wykorzystanie atrakcyjnych środków dydaktycznych, zróżnicowanych niekonwencjonalnych technik plastycznych, narzędzi i materiałów.

 

Zdjęcie - innowacja SMA

Wygenerowano w sekund: 0.02 1,362,670 unikalne wizyty